mandag 27. februar 2012

Utrydding og arbeidsmenn..


 Da har tiden jeg lenge har gru/gledet meg til kommet. Arbeidsmennene er rett rundt hjørnet og jeg vegrer meg! Vi skal jo som tidligere nevnt få inn nye 3-lags vinduer, balansert ventilasjonsanlegg og lydtette vegger. For ja, vi bor i byn, og her er det mye støy!



Her ser dere det rotete beviset, vi må nemlig flytte alt vi til vanlig har i stua, soverom og entrè inn på gjestesoverom, kjøkken og bad. Med andre ord en stor utfordring.


Selvfølgelig, jeg gleder meg. Mindre støy, nye fine vinduer og nymalte vegger er jo ikke akuratt en dum ting, men det betyr også at det blir arbeidsmenn gående her hjemme i 2 uker. Vi må med andre ord flytte ut og bo hos foreldre og svigerforeldre. Mannen, han gleder seg- selvfølgelig. Han er og forblir mammas lille gullgutt. Jeg derimot elsker det å kunne ha min egen sofa,og alt annet her i vårt lille rede som vi har skapt i sammen. Kall meg gjerne egoistisk, men det er jo vår hverdag og alt som for oss er normalen.

 


Slik ser stua ut nå. Det er veldig tomt her nå, selv om et er utrolig tomt og trist her nå, har det faktisk gitt meg litt inspirasjon til hvordan jeg vil gjøre det når vi flytter alt tilbake igjen. Det blir spennende!


Det blir jo selvfølgelig noen koselige uker sammen med familien også, tror vi har godt av å flytte litt hjem igjen og. Faren er stor for at vi føler og oppfører oss som barn igjen, og at foreldrene våre kommer til å utnytte dette til det ytterste. Jeg forventer ikke annet faktisk. Mamma, håper du er klar for å få hjem igjen "hu elsta di"?


Dagens middag og eksperiment :)

Et siste bilde i dag av dagens middag. Mannen jobbet overtid, så derfor ble dagen tilbrakt på kjøkkenet. Blir så kjedelig her hjemme alene. Da finner jeg litt inspirasjon på nett, også leter jeg frem det jeg har. I dag ble det røkt svinekam i tomatsaus med masse gode smaker og kokte poteter. Det var stor suksess. Jeg så et bilde av beouf bourguignon når jeg var hos venninda mi i helga og fikk så lyst på det. Det er det så lenge siden jeg har laget, desverre hadde jeg ikke biff her hjemme, men derimot en deilig røkt svinekam. 
Da ble det pork bourguignon i stedet. Hehe.. 
Jeg elsker jo å stå på kjøkkenet, og i hvertfall å eksperimentere.
Med andre ord ble jeg stående på kjøkkenet vell i 2-3 timer og svinekammen fikk kose seg i gryta i om lag 4 timer, den var så mør og god at kjøkket bare datt av benet. Mmm- den var så deilig!

Har du noen gang laget svinekam, eller Boeuf bourguignon?


Håper alle mine nydelige lesere har en flott kveld. 


Gode klemmer fra




1 kommentar:

  1. SV: Takk det samme. Kjempefin blogg :) Kayso har mange søte lesere altså :) Blir spennende å følge med deg også! Klem

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en koselig kommentar.